[2016 Eylül] Taeyeon CeCi Röportajı

tumblr_oc5uy2ir011v7kh85o1_540

 

 

“Bu bizim üçüncü buluşmamızdı. Şimdiye dek asla ilk olarak konuya giren ve çok şey anlatan biri olmadı kendisi. Bu yüzden Taeyeon kendisine daha çok soru sormak istediğimiz, neler düşündüğünü daha çok merak ettiğimiz biri. SNSD ile çıkışından beri pozisyonu asla sarsılmadı. İlk mini albümü I’ı yayınladıktan sonra solo aktivitelerinin resmi olarak başlamasıyla halkın gözünde daha da favori bir görünüm kazandı. Birisi bunu böyle anlatmıştı. Taeyeon en çok şarkı söylemeyi seven sahici bir kişilik, bunu duyduktan sonra insanların ona kesin bir kalıptan bakabileceğini düşündüm: Bir kız grubu lideri ve ev kızı dedikoduları dönen biri. Çekim yerine geldiğinde “Sizi görmeyeli epey oldu!” dedi ve gülümseyerek bize halimizi hatrımızı sordu. Ve Taeyeon’la makalemize başladık, kim demiş çekimler hala zormuş da röportaj kısmında keyif alıyormuş diye?”

Soru: Bize defalarca çekimleri zor bulduğunu söyledin ama buna inanması güç çünkü çekimlerin hepsi birinci kalite.
Taeyeon: Teşekkür ederim. (Gülüyor) Doğrusu şimdiye dek SNSD aktiviteleri sayesinde edindiğim tecrübeleri ve geçirdiğim zamanı göz ardı edemezsiniz, yani ne olursa olsun güzel bir sonuç alınmalı bu yüzden uğraşıyorum.

Soru: Daha önce de bize söylediğin gibi WHY albüm konsepti sevimliydi, hatta fan olmayanların gözünden bile. Bize göre sana en iyi yakışan görünümdü.
Taeyeon: Aslında normalde üyelerin de çektiği çok fotoğrafım var. Eğer fotoğraf çekmeyi seven bir üyeyse, Tiffany de dahil, çok fotoğrafımı çekiyor benim, günlerce memnun oluyorum. (Gülüyor) Bir sürü komik fotoğraf uygulaması var böylece bunlarla eğleniyorum öyle.

Soru: Birlikte birçok çekim gerçekleştirdik ve hiçbir zaman ekibin ayarladığı saçı, makyajı beğenmemezlik yaptığını görmedik. Bu kadar mı özgüvenlisin? (Gülüyor)
Taeyeon: Özgüvenden çok, mümkün olduğunca size emanet etmeye daha meyilliyim. Şunu düşünmeyi seviyorum: Onlar en iyisini bilir ve beni en iyi şekilde hazırlarlar. Beni uzun zamandır gören ve kendi alanlarında uzman olan personellerin sözlerine güveniyorum. Bende kullandıkları renkler her ne olursa olsun veya beni nasıl giydirirlerse giydirsinler benim işim bütün bunları güzelce yansıtmak. Güzelce göstermeliyim. Eğer sonuçlar iyi olmazsa öğrenilecek yeni bir konu çıkmış demektir.

Soru: Ama sonuçlar geldiğinde, alacağın tüm geri dönütler Taeyeon adı altında olacak.
Taeyeon: Sadece onlara güvenmek eğilimindeyim. Bilhassa bugünkü gibi makale çekimlerinde; her günkü görünüş gibi kolay değil. Bu göze çarpan ve tasarlanmış bir görünüş, bu yüzden “Bu yeni bir tarz denemek. Eğer şimdi yapmayacaksam bir daha ne zaman şansım olacak ki?” kafasında oluyorum.

Soru: Araştırdık ve gördük ki pek fazla röportajın yok, ama seni televizyon programlarında görmek daha kolay. Bu senin için daha mı kolay?
Taeyeon: Benim böyle önceden belirlenmiş şeyleri istememek gibi bir meyilim var, doğallığı tercih etmek benim yaradılışım.Çekimler ve röportajlar için mekanın halinin büyük bir etkisi var. Televizyon programlarında öyle özel bir kurguya ihtiyaç yok, gerçekten ne oluyorsa o akış gösteriliyor, bu yüzden benim kişiliğime daha çok uyuyor.

Soru: Eğer bir insan olarak Taeyeon’un bir tane ana niteliğini seçecek olsan, nasıl açıklardın?
Taeyeon: Doğrusunu isterseniz kendimi çok iyi tanıyıp tanımadığımdan emin değilim, ama normal hislerim biraz inişli çıkışlı. Çevreden ve ruh halimden etkilenmeye çok müsaitim, bu yüzden tahmin etmesi benim için bile zor. Kendimi bir kelimeyle tanımlamam çok güç. Bence sürekli benimle olan üyeler beni iyi tanıyordur. Su nasıl akar yolunu bulursa ben de öyle akışı takip eden bir insanım.

Soru: Ancak işin doğal kalmanı zorlaştırıyordur. Mükemmel performanslar sergilemek için çok efor sarf ediyor olmalısın.
Taeyeon: Doğru. Bu yüzden sahnede olduğum her an çok heyecanlı oluyorum. Size verilen o kısa süre zarfında kendinizi ifade etmek zorunda olduğunuz bir iş bu, zorlandığım zamanlar oluyor. Ama işimi yapmaya devam ettikçe, bu süreçte kişiliğim ortaya çıkıyor. Hatta şarkı söylediğimde, bütün duyguları bir seferde dökmek yerine olayı akışına bırakarak duyguları yansıtmaya çalışıyorum.

 

tumblr_oc5uy2ir011v7kh85o2_540

 

Soru: CeCi’nin 2014 Ocak sayısında da sen vardın. Aslında çok uzun bir süre geçmedi üstünden ama bu 1-2 senede kesinlikle olgun bir havan olmuş.
Taeyeon: Kendi kendime birçok karar vermek zorunda olduğumdan beri biraz daha soğukkanlı oldum. Aslında bu benim gibi rengi belli olmayan bir üye için zor bir şey.

Soru: Rengi belli olmayan derken neyi kastediyorsun?
Taeyeon: Mesela Tiffany ile gerçekten çok yakınız ve kalplerimiz de birdir. Ama zevklerimiz farklı. Tamamen zıt hatta. Söz konusu renk ya da şekil gibi şeyler oldu mu Tiffany ne istediğini ve onu tam olarak nasıl ifade edeceğini çok iyi bilir. Ben biraz kararsızımdır ve karar vermekte zorlanırım, bu yüzden ne istediğimi net bir şekilde söyleyemem. Bazen kendim gibi olmuyorum. Ama solo aktivitelerime başladığımdan beri tüm personeller sadece benimle ilgileniyor ve olan biten tüm işlerin tam merkezinde ben varım; bu yüzden liderlik edip birçok karar vermek zorunda kaldım. Çok zordu ama artık karar verme metotlarını hallediyorum. Önemli olmayan şeyleri boşvermem ve önemli olanları da nasıl kontrol etmem gerektiği hakkında çok şey öğrendim.

Soru: Buna rağmen solo aktivitelerin eğlenceli mi?
Taeyeon: Sahnedeyken eğlenceli. Ama sahneden indiğimde kafam karman çorman oluyor, doğru mu yaptım ya da gelecek için neler hazırlamam gerekiyor gibi düşünceler doluşuyor. Tepkilerini görmek için personellere bakıyorum.

Soru: Liderlik etmeyi ve karar vermeyi eğlenceli bulan insanlar vardır, tabii sıkıcı bulan da. Taeyeon hangi tarafta yer alıyor?
Taeyeon: Şu an bence benim öğreneceğim şey daha çok. Her şeyi kendi kendime yapmaktansa seçmek ve karar vermek için yardıma ihtiyaç duyduğum bir sahnedeyim. Her şeyi kendi kendime çok iyi yapıyormuşum gibi görünebilir ama bu doğru değil. Çok korkuyorum aslında.

Soru: Başarısızlık korkusu mu? Sonuçlar kötü olursa diye mi?
Taeyeon: Tam olarak değil. Pişman olmaktan korkuyorum. Sahnede kendi kendime durduğumdan, kendime yakışanı seçer ve iyi yaparsam tamamdır, ama kararım yanlış da olabilir. Bu korku pişmanlıktan. Sonuç olarak, bana objektif bir açıdan bakabilecek birine ihtiyaç duyuyorum ve bence bu geri dönütleri aktif bir şekilde toplamak için doğru bir şey.

Soru: “Starlight” şarkısı “Aşk harika bir şey…” diye başlıyor. Taeyeon’un hayatında şu aralar harika olan şeyler nedir?
Taeyeon: En önemli şey solo konserim “Butterfly Kiss”ti. Dinleyicilerin yüzlerini görebildiğim için belki de şu an sahnede rahat olabiliyorum. Düzenli olarak konserler oluyordu ama bu seferki farklıydı. Direkt olarak konuşmasak da yüzlerini gördüğümde birlikte iletişim kurabildiğimizi hissedebildim ve bu beni gerçekten mutlu etti. Hatta hayranlar daha çok gülümsüyormuş gibi hissettim ve eskisinden daha farklıydı. Bence benimle birlikte eğlendiler.

Soru: SNSD’nin çıkış sahnesini ve senin sahnede ilk kez solo bir sanatçı olarak durduğun anı kıyasladığımızda hangisi seni daha çok titretti?
Taeyeon: Tabii ki solo aktivitelerimin ilk sahnesi. Üyelerle birlikte olduğum zamankinden çok farklıydı. Şimdiye kadarki tüm tecrübelerim yok olmuş da sanki en baştan tekrar başlıyormuşum gibi hissettim. Normalde pek titremediğimi düşünmüştüm ama sahnede hevesli bir şekilde durmak istedim, “I” için ilk kez sahnede durduğumda ise o kadar çok titredim ki mikrofon sallanıyordu. Hatta şu an düşündüğümde bile titriyorum.

Soru: Geçen sene Amber’in “Shake That Brass” şarkısında göründüğünden beri dinlenmeksizin promosyonlarına devam ediyorsun. Hatta meşgul olduğunda ifaden öncesine göre daha rahat gözüküyor.
Taeyeon: Özel bir değişim olmadı. Her zaman hazırlandım ve şarkı söylemek için sahneler aldım, ama sosyal medya ile hayranlarla konuşmamdan sonra hislerimin etkisi oldu. Eğer sadece kişiliğime bakarsanız, her şeyi göstermektense bazı şeyleri kendime saklamayı tercih ediyorum. Ama hayranlara teşekkür ederim; hayranların istediği şeyleri, kendi istediğim şeyleri yapmam ve ileriye yönelmem gerektiğini hissettim. Söz konusu müzik olduğunda ise çekingen bir kalple projeleri reddetmemem gerektiğini düşünmeye başladım, eğer nere olursa olsun yapabileceksem daha çok orada burada kendimi göstermeliyim. Düetleri daha rahat kabul edebildim ve şarkılarda rol alabildim.

Soru: Kalbin hayranların istediği şeyleri yapan türden bir sevgi istiyor.
Taeyeon: Ebeveynlerinizden övgü duymak için okulda çok çalışmayı ve iyi notlar almayı istemek gibi bir şey. İyi notlar alıp herkese göstermek istiyorum. Hayranlar birlikte 10 yıl geçirdiğiniz arkadaşlar gibi, ebeveyn-çocuk ilişkisindeki gibi sonsuz ve birbirine bağlı kalplerle birlikte. Yiyeceklerimden sağlığıma kadar bana adadıkları o büyük kalplerini hissedebiliyorum. Tabii ki çok endişe de duyuyorlar. (Gülüyor)

 

tumblr_oc5uy2ir011v7kh85o3_540

 

Soru: Bir kız grubu üyesi solo olarak çıkış yaptığında, genellikle gururla seksi konsept yaptıkları gözleniyor. “I” ile kendin hakkında ne tür endişelerin olduğunu merak ediyoruz, hem de şarkı aşk hakkında bile değilken.
Taeyeon: İşim ile halkın ve sayısız insanın önünde çalıştım, ama aslında yalnızım ve kendi pozisyonum var. Hangi rengin bana en çok yakışacağı hakkında çok düşündüm. Kendim gibi bir şeyler yapmayı istediğimi düşündüm, durgun ve doğal. Hangi türü seçeceğim ve melodinin nasıl ifade edeceği hakkında çok kafa yorduk. Ve doğrusunu isterseniz, “seksi” benim çok iyi ifade edebileceğim bir kelime değil. (Gülüyor)

Soru: Kendi hikayesini olduğu gibi anlatabilen bir sanatçı olduğunu, büyüdüğünü hissettik.
Taeyeon: Solo çıkış yapacağımı duyurduğumda insanların tahmin edebileceği bir yanım vardı. OST’lerdeki gibi çok fazla aşk ve duygusallık içeren yavaş şarkılar. Ama aslında yapabileceğim çok fazla farklı tür vardı ve ben de henüz göstermediğim bir yönümü göstermek istedim. Şarkı olarak belirli bir türü tercih ettiğimden değil, sizlere farklı şarkılar dinletmek istedim.

Soru: Şarkı olarak 10’uncu yılında olan ve ileride de devam etmek isteyen 28 yaşındaki Taeyeon’un yolu nedir?
Taeyeon: Bilmiyorum. Bu soruyu tekrar ne zaman duyarım bilmiyorum ama eğer şu andan konuşacak olursam, müzikten başka bir şeyi asla düşünmedim. İleride de; kolay, doğal ve sakin yoldan müzik yapmaya devam edeceğimi düşünüyorum, risk alıp ölçüyü kaçırmadan ve şarkıları dikkatlice seçerek. Görkemli bir cevap mı bekliyordunuz?

Soru: Hayır. Basit ve doğal olduğunu söyleyip duruyorsun ama şimdiye dek başarılı oluşun olağanüstü. Korkmana gerek olduğunu düşünmüyoruz.
Taeyeon: Daha fazla korkamayacağım zamanların gelmesi gerektiğini düşünüyorum. Eğer durum değişirse insanın da adapte olması için değişmesi gerekir. Çok çabalayacağım, böylece tepkime gereksinim duyulan şeyleri gözlemleyeceğim.

Soru: Bugünlerde evde ne yapıyorsun? Çokça internet ağzı biliyorsun ve onları doğru zamanda doğru yerde kullanıyorsun.
Taeyeon: Film ve televizyon programlarını izlemek için VOD servisini kullanıyorum. Hayranlar bana bolca internet lafları öğretiyor. Sosyal medya kullandığımda bunları hayranların tepkilerinde görebiliyorum, hayranlarla iletişime geçmek için de yorum atıyorum. Bunu ne zaman yapsam son zamanlardaki gençlerin dilini öğreniyorum. (Gülüyor) Omuzlarının üzerinden (baka baka) öğreniyorum.

Soru: Kız hayranlar senin güzellik rutinlerini çok merak ediyor. Senin değişmeyen “Peri Güzelliği”nin sırrı nedir?
Taeyeon: Aslında son zamanlarda eskisi kadar cildime özen gösteremedim. Evde paket şeyleri kullanıyorum. Ciltten çok detoks ve vücut pozisyonunu düzeltme gibi şeylere merak saldım. Konser için hazırlanırken dayanıklılığımı güçlendirmek için bir süre egzersiz yaptım. Ama her insan farklı olduğundan bazıları için egzersiz yapmak çok efor sarf edici olabiliyor. Kan dolaşımı ve bedenimi daha dayanıklı hale getirmeye daha çok odaklanıyorum.

Soru: Son olarak CeCi sayfalarında bırakmak istediğin söz nedir? Her şey olur.
Taeyeon: Çok geniş bir konu. Ne güzel olurdu ki? Ah, “Doğal ve sakin, tıpkı su akışı gibi” bu sözleri yazın. (Gülüyor)

*********

“Tiffany ile ikimiz Amerika’ya daha önce seyahat ettik. Florida’da Disney World’e gittik. İkimiz de Walt Disney’in çok büyük hayranıyız. Bunu birlikte planladık ve hazırlandık, menajer ya da başka birinin yardımı olmadan. Tek başınıza seyahat etmek yeni bir deneyimdi. Çok fazla anı edindik, ve benim için o gezi en hatırlanası gezi oldu.”

Kaynak: CeCi,  DC Inside
Eng Trans: Sonexstella
Çeviri: Gülsüm

Bir Cevap Yazın

