[2016 Eylül] Yoona ‘Vogue Tayvan’ Röportajı

tumblr_od39p8td531t2k55eo1_500

 

Büyümek ve eğitimle geçen 9 yıldan sonra, ne kadar tarz değiştirirse değiştirsin, Yoona her zaman çaylak zihniyetini gösterdi bizlere. Sanki ilk kez karşılaşmış gibi, her an yepyeni bir Yoona oluyor.

SNSD’nin merkezi Yoona, Kore’de müthiş bir popülerliğe sahip kadın ünlü. Kendisini önce yaz zamanı Seul’de ziyaret ettik. Hafızalarımızda Yoona, ekrandaki o küçük sevimli kız. Bu Yoona’nın Vogue Tayvan ile ilk çalışması, ayrıca Vogue dergisinde de ilk kez kapak kızı oluyor. Kendisini sette ziyaret ettiğimizde basit bir tişört ve açık renk bir kot pantolon giyiyordu, şeritli örgü bir çanta takıyordu ve genç görünümlüydü. Zihnimizde kalan Yoona’yla aralarında pek de fark yoktu, bize tatlı tatlı gülümsedi ve biraz heyecanlı biraz da utangaç bakışlarla bizleri selamladı. Ne zamanki Yoona fotoğrafçıya yüzünü döndü, o anda bir geyiğinki gibi parlak ve iri olan gözleri aniden kameraya bakan güçlü bir karizmaya dönüştü. Cazibesini nasıl göstereceğini iyi biliyor ve farklı tarzlarda kıyafetler giydiğinde de farklı görünüşler sergileyebiliyor. “Sevimli” kelimesi artık onu tanımlamak için yeterli değil. Yoona’yla buluştuğumuz gün, hatırladığımız o genç kızdan öz güveni tam bir kadına dönüşmüş gibiydi.

SNSD resmi olarak 2007’de “Into The New World” ile çıkış yaptı. Sayısız yeni grubun ortaya çıkmasıyla bu Hallyu yarışında, Kore Müzik Endüstrisi’nde zirvede kalmayı sürdürebilen grup sayısı çok çok az oldu. Çıkışlarından bu yana 9 yıl geçen SNSD ise çoktan Kore Müzik Endüstrisi’nin zirvesinde yeri sarsılamayan bir grup oldu. Yoona da hem müzik hem de oyunculuk alanlarında çalıştı. Yoona ile bir röportaj yapmaya karar verdiğimizde henüz SNSD’nin 9’uncu yıl dönümü gelmemişti. Yoona gizlice “Tabii ki böylesine önemli bir etkinlik olan 9’uncu yıl dönümümüzü kutlamak için özel bir şeyler hazırlıyoruz. Ama şu an için ne olduğunu açıklayamam, minnettarlığımızı yansıtan bir şey olduğunu söyleyebilirim.” dedi.

Sonrasında ise 5 Ağustos’ta SNSD, 9’uncu yıl dönümleri için SONE’a bir hediye verdi: Sözleri Sooyoung’a ait olan “O Yaz / Yolculuk” isimli bir şarkı. Ayrıca tüm grup bu zamana kadar gösterdikleri destek için hayranlara teşekkür ettikleri bir video çekti. Videoda Yoona “Ne zaman sunbaelerimin 9 ya da 10uncu yıllarını kutladığını görsem hep ‘Vay~ Çok güzel!’ diye düşünürdüm ve işte, zaman bizim için de geçti. Gerçekten inanılmaz. SONE bizimle birlikte olduğu için çok mutluyum.” dedi.

“Geçip giden 9 yıla bakınca, beni derinden etkileyen bir an seçemiyorum. Çünkü ne zaman SNSD bir albüm yayınlasa, kalbimde çok fazla unutulamayan anı kalıyor. Son zamanlarda farklı aralıklarla SNSD videoları izliyorum, birden nostaljik hissetmeye başladım. Bir yandan albüm yayınlayınca hit bir şarkıyla ve sahnedeki performansımızla herkesin bizi tebrik ettiği zamanları özlüyorum. Diğer yandan ise çok fazla büyüdüğümü hissediyorum, tabii yaşlandığımı da. (Gülüyor) Geçmişteki halime şöyle bir baktığımda, tüm o değerli anılarda “Geçmişteki Yoona ne kadar da genç!” diye düşünerek iç çekiyorum. Her nasılsa son zamanlardaki kendime baktığımda da yeni bir ben görüyorum. Geçmişteki ya da şu anki ben… Çok uzun bir süre geçmemiş gibi olsa da yeni bir atmosfer oluştuğu için, Yoona’ya farklı bir açıdan bakmamı sağlıyor. 
Çıkış zamanımızdan şu ana kadar kendi geçmişimi düşündüğümde bence en büyük değişim, ilk başladığım o zamana kıyasla şu an işteyken daha rahat hissediyor oluşum. Hatta şu an hala heyecanlı hissediyor olsam da kendi kendime rahatlamaya çalışmam ve doğal bir yüz ifadesi takınmam gerektiğini söylüyorum. Sanıyorum ki bu 9 yıl boyunca değiştiğimi hissettiğim anlardan biri bu. Ve şimdi, tüm SNSD üyeleri farklı alanlarda aktifler, geçmişte hepimiz birlikte yaşar ve birlikte çalışırdık. Ama bu sefer dizi çekimlerim için Çin’e gittiğim zaman, rahat bölgemden dışarı çıkmışım ve cesurca yeni bir işe başlamışım gibi hissettim.
Bu benim Çin’de uzun süreli çekim yaptığım ilk seferimdi. Başlarda korkmuş ve endişeli olmak yerine heyecanlı ve beklenti doluydum. Ve önceden Çinceyi öğrenmiş olduğum için o dilde iletişim kurmak bana pek de yabancı değildi. Ne söylendiğini anlamadığımda personeller ve diğer oyuncular sabırla bana açıkladılar, sanki Çince öğretmenlerimmiş gibi beni yüreklendirmeye çalıştılar ve benimle yavaşça konuştular. Böylece Çin’de yaşamaktan ve çalışmaktan memnundum, ayrıca bu durum Çincede olan hakimiyetimin de gerçekten çok hızlı gelişmesine yardımcı oldu. Tabii ki hepsinden öte orada çok fazla lezzetli yiyecek vardı. Yani SNSD üyelerimi özlesem de Çin’de kaldığım süre boyunca hayranlardan gördüğüm destek sayesinde kendime güvenebildim ve güç toplayabildim.”

Yoona’nın Çincesini böyle hızlı geliştirmesi gerçekten çok popüler oldu. Başlarda basit Çince kelimelerle kendini ifade etmeye çalışırken şu anda yanına çevirmen olmadan televizyon programlarındaki insanlarla iletişim kurabiliyor. Çin’deki solo hayran buluşmasında Yoona “A Little Happiness”“Red Bean”“The Moon Represents My Heart” ve “Manual of Youth” şarkılarını doğru bir telaffuzla seslendirdi. (Ç/N: Şarkı isimlerinin üzerlerine tıklayarak Yoona’dan şarkıları dinleyebilir ve çevirilerini izleyebilirsiniz.) Hatta bizimle yaptığı röportaj sırasında da iletişim kurmak için Çince kullanmaya çalıştı ve soruların içeriklerini bir çevirmen yardımı olmaksızın anlayabildi. Ünlü söz “Bebekleri kalpleri acıdır ama bebekler söylemezler” gibi kalbiyle ezberleyebiliyor, Çinceye olan hakimiyeti şok edici ve takdire şayan. Yoona ortaokul zamanlarından beri Çince öğrendiğini açıkladı, hatta bir stajyerken bile öğrenmekten vazgeçmemiş. Bu dizi çekimi sayesinde Çince ile daha çok haşır neşir olunca personellerle pratik yapıp daha çok Çince film izlemiş, Çincesini en hızlı yoldan geliştirmek için telaffuzları doğru öğrenebilsin diye Çince şarkılar dinlemiş. Hatta şu an Çinceye oldukça hakim olsa da en büyük isteği, gelecekte kendi kısımlarını doğrudan Çince olarak söyleyebiliyor olmak. Çincenin yanı sıra Yoona yemek yapmakta da iyi. Bu durumu “Gençliğimden beri çok fazla yemek programı izlediğimden sık sık yeni tarifler deniyorum. Eskiden zamanım olduğunda bana öğretmesi için öğretmen bile aramıştım. En iyi olduğum tarif ise, eminim ki herkes çok iyi biliyordur, daha önce televizyonda gösterdiğim “Yoong Yoong jimdakk”. Son zamanlarda evde körili tarif yapıyorum ve birçok farklı tarif deneyerek tarzımı daha çok geliştirmeyi umuyorum.” diye açıklıyor.

 

tumblr_od39p8td531t2k55eo10_250

 

Hayranların gözünde Yoona tanrıçalığın bir simgesi. Tatlı tatlı gülümsüyor ve diyor ki: “Aslında perde arkasında sıradan bir kızım ben. Bu yoğun programın arasına vakit buldukça kahve içmeye gidiyorum, güzel bir yemek yiyorum, eğleniyorum ve rahatlamak için arkadaşlarımla, ruhumu canlandırıp iyileştirebilecek olan üyelerle geziye gidiyorum. Eğer bunlara zamanım yoksa ruh halimi değiştirmek için müzik dinliyorum. Özellikle o günkü ruh halime uygun olarak farklı türde müzikler dinlemeyi seviyorum. Ruh halim iyi olduğunda ruh halimi daha da canlandırsın diye bizim “Party” şarkımız gibi yüksek tempolu şarkılar seçiyorum, herkese tavsiye ederim. Ve ruh halim düşük olduğunda da ruh halimi dinginleştirsin diye sakin şarkılar seçiyorum. “

“Ayrıca bir geyiğe benzediğimi düşünüyorum, böyle tatlı bir his. Ama böyle sevimli, güzel gibi sıfatlardansa umarım insanlar benim karizmatik yönümü de görebilir.”

Yoona’ya kendisini hangi hayvana benzettiğini sorduğumuzda sinsice bize soruyla geri döndü: “Siz ne düşünüyorsunuz?”. Biz de ona kendisini sevimli, küçük bir geyiğe benzettiğimizi söyledik, ayrıca SNSD hayranları da böyle düşünüyor değil mi? Yoona mutlu bir şekilde cevapladı: “Ben de geyikleri çok seviyorum ve kişiliğimin de bir geyiğin karakterine uyduğunu düşünüyorum, sevimli bir hisleAma böyle sevimli, güzel gibi sıfatlardansa umarım insanlar benim karizmatik bir kişi olarak görebilir. Sevimliden ziyade diğer yanlarımı da görebilsinler diye umut ediyorum. Bu yüzden lütfen bana ‘karizmatik geyik’ diyin! Her zaman örnek öğrenci olarak görüldüm ama aslında içimde oynamayı seven bir yönüm de vardı. İnsanlar benim her zaman uslu tarafımı görüyormuş gibi ama ara sıra ben de küçük çılgınlıklar yapmak istiyorum. Mesela eğer imkan olursa ekstrem sporlar denemek istiyorum. Ama! Bungee jumping benim asla yapamayacağım bir şey! (Gülüyor) Denemek istediğim çok fazla şey var, yapmadan önce biraz korkacak olsam da denemek için elimden gelenin en iyisini yapmak istiyorum.”

SNSD’nin gelecek 10’uncu yıl dönümü için Yoona “O zamanı SNSD üyeleri ve hayranlar ile geçirmeyi bekliyorum, eğer birlikte anlamlı hatıralar edinirsek harika olur. Şu anda 10’uncu yıl fikri henüz aklıma gelmemiş olsa bile insanlar “Seneye 10’uncu yılınız olacak!” dediğinde 10’uncu yıla yaklaştığımı hissederek gözlerimi kocaman açıp vaayy be diye hissediyorum. Diğer hoobaeler bizi sunbae olarak selamladığında benim de artık bir sunbae olduğum kafama dank ediyor.” diyor.

Son olarak Yoona Tayvanlı hayranlarına da destekleri için teşekkür etmeyi unutmadı. “Ne zaman buradaki bir etkinlik için kendi başıma ya da konser için üyelerle birlikte Tayvan’a gelsem, Tayvan’daki SONElar ellerinden geleni yaparak ne olursa olsun bize desteklerini gösteriyor. Bu her zaman bana samimi geliyor ve duygulanıyorum. Sadece “Şimdi Girls’ Generation! Gelecekte Girls’ Generation! Sonsuza dek Girls’ Generation!” bağırışımızdaki gibi hayranlarda bizimle birlikte sonsuza dek yürür.”

 

tumblr_od39p8td531t2k55eo5_250

 

 **** Editör Notu ****

Hiçbir yerde karşınıza çıkmayacak bir şans olan Yoona ile çalışma fırsatı verildi bize. Ve onun sadece sevimli olduğu yönündeki düşüncelerimiz yerle bir oldu.

Yoona’nın meşgul programı arasında, bizimle bir çekim yapmak için azıcık bir boşluk vardı. Çekimin tüm detayları ve iletişim çalışmaları gibi şeyler 2 haftadan daha kısa bir sürede halledildi. Bu bizim birlikte ilk çalışmamız olduğu için çekim detayları ve kostümler hakkındaki iletişimlerde ekstra dikkatli davrandık. Bundan önce birçok uyuşmayan şeyler ve endişeler olsa da sonunda Yoona’nın saçı ve makyaj stili hakkında aynı zaman aralığında hemfikir olabildik, fotoğrafçılar da bizim programımıza uydu. Vogue ekibi ve Yoona’nın buluşması kaderimizde varmış gibiydi.

Çekimler başlamadan önce Yoona’nın ekibindeki personellerden kendisinin daha çok utangaç bir yönü olduğunu duyduk. Ama sete geldiğimizde birden o sevimli ve parlak gülümsemesi her iki tarafın da yabancımsı hislerini silip attı. Sevimli ve içten Yoona’nın kalplerimizde bıraktığı (etki) buydu işte.

Geçmişte Yoona’yla böyle yakından iletişim kurma fırsatımız olmamıştı. Geçen sene bir markanın mağaza açılış etkinliğinde Yoona’yı gördüğümü hatırlıyorum. Röportaj yaptığımız esnada ben masadan uzaktaydım, ses mikrofona ulaşsın diye uzanmak için elimden geleni yapıyordum. Gözlerimiz buluştuğunda Yoona gülümseyerek başını eğip mikrofonumu masasına yakın koymam için bana gizlice yardım etti. Çok ufak bir jest olsa bile, bu düşünceli hareketini hatırlamama yetiyor. Birlikte geçirdiğimiz bu tüm gün boyunca Yoona benim kalbimde sevimli bir kızdan, elinden gelenin en iyisini yapan ve güçlü bakışları olan bir kadına dönüştü. Kameranın karşısında cazibesini nasıl gözler önüne sereceğini biliyor, farklı tarzlarda kıyafetler giydiğinde de farklı görünüşler sergileyebiliyor. Bir sonraki tarza geçmek için emin olmadan önce dikkatlice her fotoğrafı tek tek inceliyor. Kendisini ifade etmek için öğrendiği Çince kelimeleri kullanmak için çok çabalıyor ve soruları cevaplarken diğerleriyle göz kontağını sürdürüyor.

Yoona çoktan Kore  Eğlence Endüstrisi’nde zirvede ama asla boş vermiyor, sadece daha çok insanın cazibesini görebilmesini umuyor. Ve bu fotoğraf çekimi aracılığı ile kendisinin farklı yönlerinin ve etrafa yaydığı o ışığın diğerlerinin görmesini sağladı.

Kaynak: Vogue Tayvan
Yükleyen: Yoonachina
Eng Trans: Mystarmyangel@tumblr
Çeviri: Gülsüm

Bir Cevap Yazın

